Jest nowy plan podróży!





Kiedy otwieram tą stronę to zawsze jest ten moment, że jesteśmy  w trasie lub planujemy coś szerzej zakrojonego. I zazwyczaj wtedy okazuje się, że nie dokończyłam niektórych tematów. Z Bałkanów widzę braki dotyczące Bośni i Hercegowiny, Albanii i powrotu, ale nie wiem czy uda mi się je jeszcze nadrobić. Za to mam film podsumowujący cały wyjazd i postaram się umieścić go tu wkrótce.
Good news jest taki, że skrystalizował się plan na nadchodzące wakacje i znów jest to „wyjazd życia”. Jedziemy do Kalifornii!!! Bilety grzecznie oczekują na skrzynce mailowej. Zakupione oczywiście w atrakcyjnej cenie, bo przy takiej trasie trudno mówić, że coś było tanie. Tak czy siak, kilka spostrzeżeń, na co zwrócić uwagę podczas zakupu biletów:
  •        Bilety międzykontynentalne sprzedawane są najczęściej bez bagażu rejestrowanego. Dla mnie ważne było, aby koszt bagażu znać przed wyjazdem – w zakresie pieniędzy niespodzianki zdecydowanie nie są fajne. Zauważyłam, że cenę za bagaż kupujący może poznać, jeśli na ofertę składa się jedna linia lotnicza. Jeśli przesiadka powoduje konieczność zmiany linii lotniczej, wówczas prawdopodobnie nie można zakupić od razu bagażu rejestrowanego. Udało mi się znaleźć korzystne połączenie liniami Air France i od razu dodaliśmy 2 walizki rejestrowane w obie strony.
  •        Najlepsze cenowo oferty pojawiają się we wtorek po południu i w środę. Obserwowałam ten trend od pół roku i tak faktycznie jest. Natomiast, są też wyjątki i nasz lot zakupiliśmy w niedzielę rano.
  •        Byłoby super lecieć z Poznania, zwłaszcza, że taką możliwość z przesiadką w Monachium lub Frankfurcie oferuje Lufthansa. Jednak ceny na te linie dla naszej czwórki zdecydowanie przekraczają nasze możliwości (nawet w okresach obniżonych cen). Skalkulowałam to bardzo dokładnie, uwzględniając koszt transportu do Berlina i parkowania tam przez niecałe 3 tygodnie.
  •        Finalnie kupiliśmy na GoToGate.pl ale poszukiwania najlepiej prowadzić na kilku, jeśli nie kilkunastu porównywarkach jednocześnie – zauważyłam, że loty, które są dostępne do zakupu w kilku różnych porównywarkach mają generalnie porównywalną cenę, natomiast niektóre z porównywarek mają też inne oferty, niedostępne gdzie indziej. Ja najczęściej sprawdzam na: Kilroy.pl Kiwi.com Scyscanner.pl – ponieważ te oferują widok całego miesiąca i możesz wybrać elastycznie daty podróży do i z powrotem. Czasem lepiej wracać o dzień później, bo różnica w cenie lotu pokryje koszt dodatkowego noclegu.


Ponieważ na skutek poprzednich przygód mamy już amerykański nebulizator i jestem w miarę przygotowana do transportu pulmozyny w warunkach chłodniczych, to nie muszę dodawać, że zacieram rączki i odliczam dni? Przystępujemy do tworzenia planu wycieczki J

Photo by chuttersnap on Unsplash


Komentarze